Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.
Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.
Foreningen er stiftet den 17. marts 1964
§ 1. Foreningens navn er Seniorklubben TDC Jylland
§ 1 a. Foreningens formål er at varetage medlemmernes interesse ved at arbejde for de til enhver
tid bedst mulige pensionsvilkår.
Udvikle samarbejde med øvrige pensionistforeninger ved TDC.
Udvikle samarbejde med de faglige organisationer indenfor Telesektoren.
Foreningens formål er endvidere at fremme sammenholdet ved afholdelse af selskabelige
og kulturelle sammenkomster og rejser.
Foreningen er organiseret i 4 aktivitetsudvalg, der skal repræsentere de 4 gamle distrikter:
Østjyske, Nordjyske, Sydjyske og Vestjyske.
Aktivitetsudvalgene arrangerer aktiviteter for medlemmerne i det pågældende område i
form af udflugter, foredrag og selskabelige sammenkomster.
§ 1 b. Aktivitetsudvalgene modtager et årligt tilskud til lokale aktiviteter. Beløbet fastsættes af
bestyrelsen og overføres én gang om året til de respektive aktivitetsudvalgs bankkonti.
Tegningsberettigede er den valgte formand og kasserer for det enkelte aktivitetsudvalg.
Efter bestyrelsens godkendelse, kan der oprettes lokale klubber under aktivitetsudvalgene.
Klubber skal endvidere godkendes af det stedlige aktivitetsudvalg.
Til styrkelse af lokale medlemsaktiviteter ydes godkendte klubber et årligt tilskud pr.
medlem bosiddende i pågældende lokalområde.
Tilskudsberettigede er alene de medlemmer, der samtidigt er medlem af seniorklubben.
Beløbet fastsættes af bestyrelsen.
§ 2. Som medlem optages alle, som har været ansat eller er fritstillet ved Jydsk Telefon/TDC Jylland.
§ 3. Indmeldelse sker til foreningens formand, et medlem af bestyrelsen eller via seniorklubbens hjemmeside.
§ 4. Efter et medlems død kan ægtefællen fortsætte medlems-skabet ved at indsende bekræftelse
på medlemskab i overensstemmelse med datalovgivningen.
§ 5. Kontingentet fastsættes på den årlige generalforsamling.
For medlemmer af TDC Pensionskasse fratrækkes kontingentet i den månedlige pensionsudbetaling. For ikke TDP-pensionsberettigede medlemmer foretages opkrævning pr. giro eller bankoverførsel én gang årligt. Opkrævningen sker i januar måned. Kontingentet skal være betalt
senest den 1. februar.
Deltagelse i generalforsamlingen forudsætter, at medlemskab er indgået inden den 1.
marts.
Ved særligt udgiftskrævende aktiviteter kan opkræves betaling for ledsageres deltagelse.
Beløbet fastsættes af bestyrelsen.
§ 6. Udmeldelse kan ske med 2 måneders varsel til den 1. i en måned.
§ 7. Foreningens ledelse består af formand, kasserer samt 4 bestyrelsesmedlemmer der skal
repræsentere de 4 gamle distrikter.
Foreningen tegnes af formanden og 1 bestyrelsesmedlem i forening.
I Øst og Syd vælges formand for aktivitetsudvalget på lige årstal.
I Nord, og Vest vælges formand for aktivitetsudvalget på ulige årstal.
De valgte formænd for aktivitetsudvalgene er samtidigt bestyrelsesmedlemmer.
På generalforsamlingen vælges formand, suppleant for kasserer og suppleant for bilagskontrollanter på lige årstal. Kasserer og 2 bilagskontrollanter vælges på ulige årstal.
Valg er gældende i 2 år.
På den ordinære generalforsamling meddeles aktivitetsudvalgenes sammensætning.
Bestyrelsen bemyndiges til at udvide bestyrelsen med 1 medlem der skal varetage opdatering og udvikling af seniorklubbens hjemmeside.
En sådan beslutning skal dog forelægges førstkommende efterfølgende generalforsamling
som vedtægtsændringsforslag.
§ 8. Senest 14 dage efter generalforsamlingen konstituerer bestyrelsen sig med næstformand og sekretær.
§ 9. Formanden eller i dennes forfald næstformanden leder foreningens bestyrelsesmøder og
indkalder til disse når han/hun finder det nødvendigt, eller når mindst 3 bestyrelsesmedlemmer forlanger det. Udebliver et bestyrelsesmedlem fra 2 på hinanden følgende møder,
skal suppleanten indkaldes. Bestyrelsen er beslutningsdygtig ved simpel stemmeflerhed.
Opnår et forslag, der behandles på et bestyrelsesmøde ikke stemmeflerhed, falder forslaget
og kan så optages på næste bestyrelsesmøde.
§ 10. Kassereren fører foreningens regnskaber samt affatter det årlige regnskab. Regnskabet løber fra 1. januar til 31. december, og regnskabet skal være afsluttet og revideret således, at
det kan fremlægges for bestyrelsen senest 15. februar.
Ikke-originale bilag skal attesteres af formanden og 1 bestyrelsesmedlem forinden udbetaling kan finde sted.
§ 11. Sekretæren fører ved alle møderne en forhandlingsprotokol, og den skal indeholde alle de
på mødet behandlede forslag og tagne beslutninger. Protokollen skal være gyldig, oplæses
og godkendes på førstkommende møde.
§ 12. Bilagskontrollanterne efterser foreningens aktiver og kassebeholdning. Statsautoriseret/
registreret revisor reviderer foreningens regnskab.
Aktivitetsudvalgenes regnskaber kontrolleres af lokale bilagskontrollanter eller af for
eningens bilagskontrollanter.
§ 13. Alle indtægter, der indgår til foreningen, og som ikke anvendes til løbende udgifter,
anbringes i bank, sparekasse eller værdipapirer, konto lydende på foreningens navn.
Beløb kan kun hæves af kassereren når denne er bemyndiget med en fuldmagt givet af formanden og et bestyrelsesmedlem.
§ 14. Alle tillidsposter er ulønnede.
Alle, der i henhold til formandens tilsigelse eller anden vedtagelse foretager rejser
eller deltager i møder i foreningsanliggender, får rejseudgifter dækket efter gældende regler.
For medlemmer der møder til generalforsamlingen, betaler foreningen for fællestransport.
§ 15. Den ordinære generalforsamling, der afholdes i april måned, skal indkaldes med mindst 2
ugers varsel med angivelse af dagsordenen:
1. Valg af dirigent
2. Bestyrelsens beretning
3. Aflæggelse af regnskab
4. Indkomne forslag
5. Fastsættelse af kontingent
6. Valg ifølge lovene
a) valg af formand, suppleant for kasserer og suppleant for bilagskontrollanter
b) valg af kasserer og 2 bilagskontrollanter
7. Meddelelse om aktivitetsudvalgenes sammensætning
8. Eventuelt
§ 16. På den ordinære generalforsamling aflægger formanden beretning om foreningens virksomhed i det forløbne år.
Forhandlingsprotokollen skal fremlægges til læsning af interesserede medlemmer.
Kassereren aflægger regnskab for det forløbne år.
Regnskaberne for seniorklubben og aktivitetsudvalgene offentliggøres på seniorklubbens
hjemmeside i hele april måned.
De underskrevne regnskaber skal fremlægges til læsning af interesserede medlemmer.
§ 17. På den ordinære generalforsamling kan der kun tages beslutning om de på dagsorden stående sager. Alle forslag, der ønskes behandlet på den ordinære generalforsamling må indsendes skriftligt til formanden senest 14 dage før generalforsamlingen.
Ændringsforslag kan fremsættes på generalforsamlingen.
§ 18. Ekstraordinær generalforsamling afholdes:
1) Når bestyrelsen finder det nødvendigt.
2) Når 1/3 af medlemmer forlanger det.
Der skal da samtidigt med anmodningen om generalforsamlingen skriftligt meddeles formanden, hvilke emner der ønskes behandlet.
Generalforsamlingen skal i det punkt 2 nævnte tilfælde afholdes senest 2 måneder efter begæringens modtagelse. Indkaldelse sker på samme måde som til ordinær generalforsamling.
§ 19. Generalforsamlingen er foreningens højeste myndighed og er beslutningsdygtig
uden hensyn til deltagernes antal.
Generalforsamlingen vælger en dirigent til at lede generalforsamlingens arbejde.
Afstemninger på generalforsamlingen sker ved håndsoprækning, men skal foretages skriftligt, hvis det forlanges.
Al afstemning sker ved simpel stemmeflerhed.
Til vedtagelse af ændring i foreningens vedtægter kræves dog, at forslaget opnår mindst
2/3 af de afgivne stemmer.
§ 20. Ved restance på 2 måneder betragtes medlemmet som slettet. Ny optagelse kan
først finde sted, når restancen er betalt.
§ 21. Ophævelse af foreningen kan kun ske, når det vedtages på en generalforsamling og 2/3 af
medlemmerne derefter stemmer derfor.
Hvis fremmødet ikke repræsenterer 2/3 af medlemmerne, kan der med mindst 2 ugers var-
sel indkaldes til en ekstraordinær generalforsamling med foreningens ophævelse og
anvendelse af foreningens formue som de eneste punkter på dagsordenen.
På denne generalforsamling kan forslaget om ophævelse af foreningen vedtages, hvis 2/3
af de fremmødte stemmer for.
Opløses foreningen på denne ekstraordinære generalforsamling træffes afgørelse for, hvad
der skal ske med foreningens formue ved ophævelse af foreningen.
§ 22 Efter indmeldelse i foreningen henvises til vedtægterne på seniorklubbens hjemmeside,
eller modtager medlemmet et eksemplar af foreningens vedtægter.
Vedtaget på den ordinære generalforsamling den 26. april 2022.